Poznaj najczęstsze usterki w smartfonach

usterki w smartfonach

Dlaczego jedne smartfony działają przez całe lata bez zarzutu i uważane są za niezniszczalne, a inne już po kilku tygodniach czy miesiącach użytkowania nadają się tylko do serwisu smartfonów i do naprawy? Wszystko wynika z tego, jakie podzespoły zostały użyte w konstrukcji telefonu oraz od tego, jak tak naprawdę używamy swoich telefonów. Poznajcie najczęstsze usterki w smartfonach!

Co psuje się najczęściej w smartfonach?

Przyczyn, dla których smartfony trafiają do serwisu naprawy telefonów, jest bardzo dużo. W 34 proc. przypadków naprawy telefonów z systemem operacyjnym Android kłopoty związane są z wydajnością telefonu. W 14 proc. winny jest źle działający aparat, a w 9 proc. – mikrofon. Ładowanie baterii odpowiada za 7 proc. wszystkich napraw, podobnie jak głośnik multimedialny.

Inaczej statystyki te prezentują się w przypadku iPhone`ów marki Apple. Najczęściej usterki dotyczą bluetooth (9 proc.), Wi-Fi – 8 proc., zestawu słuchawkowego – 8 proc., sieci komórkowej i internetu – 4 proc. i głośników do rozmów – 3 proc.

Na smartfony producenci zwykle dają dwuletnią gwarancję, ale, co ciekawe najczęściej telefony psują się tuż po gwarancji, dlatego naprawa urządzenia leży po stronie użytkownika i to on za nią niestety płaci.