Problemy z głośnikiem w iPhone – co robić? Część 1.
Apple to marka kojarząca się z wysoką jakością i luksusem. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup telefonu z charakterystycznym logo w postaci jabłka. Trzeba jednak pamiętać, iż nie są to urządzenia wolne od wad – podobnie jak wszystkie inne telefony komórkowe są narażone na rozmaite awarie. Użytkownicy iPhone’ów niejednokrotnie skarżą się m.in. na kłopoty z głośnikiem. Z czego one wynikają i jak je rozwiązać?
Słabo słychać rozmówcę
Serwisy urządzeń elektronicznych, w tym używanych telefonów komórkowych, bardzo często mają do czynienia z tego typu usterkami. W pierwszej kolejności warto sprawdzić, czy głośność w telefonie jest ustawiona na odpowiednio wysokim poziomie. Jeśli tak, a pomimo tego nadal są trudności z prowadzeniem rozmowy, należy przyjrzeć się siatce głośnika. Niewykluczone, że jest zabrudzona – wystarczy ją delikatnie oczyścić, np. za pomocą patyczka kosmetycznego. Jeżeli to nie pomogło, trzeba odwiedzić serwis telefonów. Konieczna jest wówczas naprawa iPhone’a.
Trzaski i szumy w słuchawce
Specjaliści podkreślają, iż w znakomitej większości przypadków, gdy pomimo działającego głośnika słychać w nim trzaski i szumy, uszkodzeniu uległa membrana głośnika. Jest to element wykonany z niezwykle cienkiej folii, nietrudno zatem o uszkodzenia wynikające m.in. z codziennego używania iPhone’a. W takiej sytuacji niezbędna jest wymiana głośnika, której dokonamy w serwisie telefonów.
Bez względu na to, czy zdecydujemy się na zakup używanych telefonów na przykład w outlecie agd Maxi-media.pl czy tez nowych w salonie, problemy te mogą pojawić się nagle, niespodziewanie.