Real-time marketing

W erze nowych technologii szybka reakcja jest kluczowa dla wykorzystania nadarzających się okazji. Specjaliści od marketingu dostrzegają takie okazje, podsuwane przez zwykłą codzienność. To ona dostarcza bodźców, które napędzają społeczne zainteresowanie – i na fali tego zainteresowania eksperci potrafią zbudować skuteczny przekaz marketingowy.

Real-time marketing – co to jest?

Real-time marketing można wyjaśnić jako odpowiednią reakcję na określoną akcję. To wykorzystywanie aktualnych wydarzeń do skomponowania reklamy, która ma uderzać w określone uczucia odbiorców. Taka reklama nawiązująca do głośnego w danej chwili wydarzenia musi bezsprzecznie przynosić z nią skojarzenia, w kreatywny sposób wykorzystując jej elementy.

Wyjątkowość i trudność real-time marketing

Marketing tego typu jest niezwykle skuteczny, ale i zdradliwy. Trzeba właściwie zrozumieć charakter wydarzeń jakie mają miejsce, dopasować przekaz do grupy docelowej i wykorzystać odpowiednie elementy. Niezwykle ważny jest czas. Im reakcja będzie szybsza, tym lepiej. Internet opiera się na prędkości w przekazie danych, a pojawiająca się w niej moda rozprzestrzenia się w szybkim tempie. Umieszczenie swojego przekazu na tej fali wzbudzi zainteresowanie odbiorcy, nawiązując do najciekawszych, aktualnych historii i przedstawi firmę jako markę świadomą i zorientowaną w rzeczywistości. Ogromnie ważne jest, by nie zwlekać z opublikowaniem przekazu lub by nie sięgać do przedawnionych motywów. Społeczeństwo internetowe nie lubi zastoju – taka „przeterminowana” reklama nie tylko nie wzbudzi zainteresowania, ale może też ukazać firmę w niekorzystnym świetle.